donderdag 27 juli 2017

Over Inoreader: Dé RSS-reader voor leerkrachten die tijd willen besparen!

In mijn blogpost 'RSS, is dat een nieuwe website voor Rekenen, Schrijven, Spelling..??' beloofde ik een 'vervolg'-artikeltje te schrijven over de RSS-lezer (RSS-reader) die ik gebruik: Inoreader, een voor mij onmisbare webapp!

De gratis versie van Inoreader heeft reclame en minder functies dan de betaalde versie, maar voldoet prima aan mijn eisen:
  • Ik kan mij snel abonneren op RSS-feeds.
  • Ikmoet de RSS-feeds eenvoudig in de door mij gemaakte mapjes kunnen plaatsen.
Om de reclame uit Inoreader te houden, gebruik ik een zogenaamde adblocker. Inoreader vindt dat niet leuk en herinnert mij hier dan ook regelmatig aan:


"U lijkt een advertentie-blokker te gebruiken. Wij maken kosten voor deze dienst. Als U inoreader waardeert en gratis wilt blijven gebruiken, wilt u dan aub adverenties toestaan op inoreader.com?! Dank u!"

Inoreader kun je rechtstreeks koppelen aan Google+, Facebook, Twitter, Pocket, Instapaper, OneNote, Dropbox en Google Drive. Je kunt artikelen die je interessant vindt delen op je sociale netwerken of opslaan bij de genoemde 'cloud'-opslagdiensten. Met één druk op het betreffende knopje van de betreffende dienst is dit zo gepiept.

Schermafdruk homepage 'Inoreader'



Promofilmpje: 'Inoreader - The content reader for power users who want to save time'





Een blik in mijn Inoreader


Een blik in mijn 'Inoreader'


Een advies van Inoreader

"If you're looking for more advice and great tips, you can also check the amazing notebook our user Marjolein Hoekstra compiled."


'Inoreader'-extensie voor Google Chrome

Deze extensie vind je in de Chrome Web Store:
https://chrome.google.com/webstore/detail/inoreader-companion/kfimphpokifbjgmjflanmfeppcjimgah


De extensie 'Inoreader Companion' voor 'Google Chrome'

Na installatie nestelt deze extensie zich in de adresbalk van Google Chrome:

De extensie in de adresbalk van 'Google Chrome'

Klik je op dit icoontje dan wordt Inoreader geopend. Je kunt de extensie naar jouw wensen instellen.



De 'Inoreader'-bookmarklet


De 'Inoreader'-bookmarklet'
  • Sleep de bookmarklet Abonneer in Inoreader naar de 'bladwijzer'-balk van jouw browser.
  • Klik erop terwijl je op een site bent met een RSS-feed om je direct te abonneren.

Je vindt deze bookmarklet via het knopje Voorkeuren > Apps en uitbreidingen. Je dient hiervoor wel over een 'Inoreader'-account te beschikken.


Alternatieven voor Inoreader

Een gratis alternatief voor Inoreader is 'Feedly'.
Zie verder Google: "free RSS readers".


    Website / URL



    Gerelateerde blogposts

    Geen opmerkingen:

    Een reactie plaatsen