maandag 24 juli 2017

YouTube gaat m.i.v. 20 september a.s. stoppen met het 'Videobewerkingsprogramma' en 'Diavoorstellingen van foto's'

'YouTube' stopt 20 september a.s met de gratis 'tooltjes' 'Videobewerkingsprogramma' en 'Diavoorstellingen van foto's', aldus een mededeling / aankondiging die ik gisteren las op 'YouTube Help - Audio- of afbeeldingsbestanden uploaden'.

Zouden deze 'tooltjes' te weinig worden gebruikt..?? Dit leid ik af uit de zinnetjes
"Zoek je nieuwe bewerkingssoftware? Er zijn veel kosteloze en betaalde bewerkingstools van derden beschikbaar."
Schermafdruk 'YouTube Help - Audio- of afbeeldingsbestanden uploaden'

Hoe dan ook: 'Google' heeft besloten m.i.v. 20 september a.s. met deze handige 'tooltjes' te stoppen. Jammer, want ik maakte graag gebruik van deze 'gereedschapjes'.

Nu heb ik 'Windows Movie Maker' op mijn harde schijf staan, maar dat programma wordt sinds 10 januari 2017 niet meer ondersteund door Microsoft en kan bovendien niet meer worden gedownload. Het programma alsnog gebruiken na januari 2017 heeft een verhoogd  beveiligingsrisico. Nu dus op zoek naar gratis alternatieven..!!

Mocht je gratis alternatieven weten die een beetje lijken op 'Windows Movie Maker', dan hoor ik het graag. Je kunt de 'links' naar de alternatieven kwijt bij de 'reacties' onder dit bericht of via het 'contactformulier'. Alvast bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen