maandag 19 juni 2017

Op 'Juf Milou Online' kunnen leerlingen online rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen oefenen

Onlangs schreef ik een blog over '4 Websites met lesmaterialen, lesideeën, tips, apps en tools voor het basisonderwijs'. Afgelopen vrijdag vond ik in mijn 'Facebook Messenger' het volgende bericht  (d.d. 24 april):
"Beste Andre, een tijdje geleden heeft u aandacht besteed aan mijn website www.juf-milou.nl Nu heb ik sinds kort een nieuwe website waar kinderen gratis online kunnen oefenen met rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Ook kun je als leerkracht en als leerling een gratis account aanmaken om zo huiswerk uit te delen en de voortgang te bewaren en te bekijken. Misschien vindt u het leuk om hier ook aandacht aan te besteden op uw blog: www.jmonline.nl. Met vriendelijke groet, Milou"
Tot mijn grote schande moet ik bekennen, dat ik dit berichtje over het hoofd heb gezien 😳 en er ook nooit op heb gereageerd. Dus ik hoop, dat deze blogpost mijn 'verzuim' goed maakt...

In juli 2015 heb ik geblogd over de website www.juf-milou.nl. Je vindt dit bericht op Edu-Curator: 'Kijk eens op de website van juf Milou: gratis lesmateriaal voor groep 1 t/m 8'.

Juf-milou.nl is in die twee jaar wel een pietsie veranderd en is er ongetwijfeld veel gratis te downloaden lesmateriaal bijgekomen. Mijn advies: ga er rondsnuffelen, want er is veel leuk materiaal te vinden. Maar goed, dit terzijde. Nu over de website www.jmonline.nl...


De oefenwebsite 'JMOnline' (Juf Milou Online)


De homepage van 'Juf Milou Online'

  • Op 'JMonline' kunnen de leerlingen van alle groepen van de basisschool oefenen met allerlei opdrachten voor verschillende vakken. De oefeningen zijn - aldus juf Milou - op niveau van de kinderen gemaakt, zodat ze altijd bezig zijn met de juiste leerstof. Je vindt op 'JMonline' oefeningen voor rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen.
  • Als leerkracht kun je gebruik maken van de optie 'huiswerk'. Je kunt jouw leerlingen dan gericht laten oefenen met wat zij nog lastig vinden. Je moet dan wel - gratis - een lerarenaccount aanmaken (rechts bovenin in de blauwe balk). Je kunt zelf bepalen welke opdrachten jouw leerlingen moeten maken en kunt ook terugkijken hoe de leerlingen het gedaan hebben.
  • Voor leerlingen is het mogelijk om stickers te verdienen voor de opdrachten die ze maken. De leerlingen moeten dan wel - een eveneens gratis - leerlingaccount aanmaken (ook rechts bovenin in de blauwe balk). Oefenen wordt dan wellicht nog leuker!


Ik plaats deze website op mijn lijstje '31 Websites waar leerlingen zelfstandig of onder begeleiding online rekenen en taal kunnen oefenen'. Inmiddels dus 32 🌝.

Leuke 'oefen'-website die je zeker moet bekijken!!


Website / URL

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen