maandag 1 mei 2017

In mei leggen alle vogels een ei, dus...

In mei leggen alle vogels een ei. Aldus een oud spreekwoord. Aangezien ik vanaf medio april met tussenpozen heb zitten puzzelen wat ik aan het begin van dit voorjaar kon wijzigen aan de 'looks' van dit blog, leek 1 mei - dus vandaag - mij een mooi tijdstip om de bedachte 'veranderingen' door te voeren. Kortom, mijn ei is gelegd..! 🥚 😄

Allereerst heb ik de achtergrondkleur van mijn blog veranderd van grijs in een soort van blauw. Ik hoop dat dat blauw niet te fel is. Zo ja, dan hoor ik het graag!

Als tweede heb ik de afbeeldingen voorzien van een nieuw randje en een grijze achtergrond. Dat randje rond de afbeeldingen is alleen zichtbaar op dit blog. De afbeeldingen zelf hebben geen rand. Mogelijk zullen hierdoor de afbeeldingen die aan het begin van iedere blogpost staan nu beter worden getoond op de verschillende social media waar ik lid van ben en niet alsof ze aan de onder- en de bovenkant zijn 'afgesneden'.

De derde verandering heeft te maken met grootte van de afbeelding aan het begin van iedere blogpost. Vanaf vandaag 'toont' die afbeelding wat groter. Ook kleur van de afbeeldingen is veranderd van een toch wat somber grijs in gewoon wit. Bovendien wordt iedere afbeelding vanaf vandaag voorzien van een afbeelding die betrekking heeft op het onderwerp van de betreffende blogpost. Passende afbeeldingen zoek ik bij Pixabay.com:
"Op Pixabay kan je afbeeldingen vinden en delen die vrij zijn van copyright. Alle afbeeldingen worden gepubliceerd op Creative Commons Public Domain CC0.
U kunt kopiëren, aanpassen, distribueren en gebruik maken van de beelden, zelfs voor commerciële doeleinden, alles zonder toestemming te vragen en zonder het betalen van een toeslag. De afgebeelde inhoud kan echter nog worden beschermd door handelsmerken, publiciteit of privacy rechten. Lees meer op ons blog. (Bron)"

Kortom: een afbeelding in een afbeelding.

Mocht je opmerkingen hebben over de 'lay-out' van dit blog, dan hoor ik het graag. Je kunt jouw opmerkingen kwijt via het 'contactfomulier'.

2 opmerkingen: