woensdag 26 april 2017

Welke software, apps en extensies (browser) staan er zoal op mijn laptop en wat gebruik ik het meest?

Enige tijd geleden publiceerde ik de blogpost 'Hoe ik mijn laptop beveilig tegen allerlei 'narigheid''. In die blogpost noemde ik vier 'beveiligingspakketten' en één 'beveiligings'-extensie.

Op mijn laptop staan natuurlijk vele software toepassingen ('apps'), waarvan ik er een heleboel niet gebruik. Ze worden automatisch meegeïnstalleerd met 'Windows 10' en staan in het 'startmenu' van Windows.  Ik heb geen zin om al die 'apps' te deïnstalleren. Ze zitten me niet in de weg.

De toepassingen die ik regelmatig en/of (bijna) dagelijks gebruik staan als 'snelkoppeling' op het 'bureaublad' van mijn laptop. Hieronder volgt een 'overzicht'. Achter de toepassingen die ik het meest gebruik, staat een 'asterix' [ *) ].


Laptop - Besturingssysteem: Windows 10 - 'Creators Update'
      Internet browser:


      Laatse versie: 58.0.3029.81 (64-bit)

      Extensies voor 'Google Chrome':
      [Alle onderstaande extensies zijn te vinden in de 'Chrome Web Store']

          Laptop
          'Bureaublad': 
          Software:
          Freeware:

          Online / webbased

          ▶ E-mailprogramma's:
          Ja, ik weet het 😄, maar ik houd mijn e-mail gescheiden! Ik laat dus niet de e-mail van Outlook.com, de mail Ziggo en HCC binnenkomen bij Gmail.

          ▶ Online opslagdiensten:
          ▶ Diversen:

          'Windows'-apps (Microsoft Windows Store)
          'Windows'-programma's
          • Knipprogramma 
          • Kladblok *)
          Bovenstaande twee programmaatjes zitten 'ingebakken in 'Windows 10'.

          De meest door mij gebruikte programma's - aangegeven door '*)' - gebruik ik bij het schrijven van mijn blogposts. Dit zijn:
          De meest gebruikte extensies voor 'Google Chrome' zijn:

          Geen opmerkingen:

          Een reactie plaatsen