dinsdag 11 april 2017

Op de website van meester Jasper Bloemsma kun/mag je prachtig lesmateriaal downloaden!

Onlangs kwam ik tijdens een surftocht op het web de website van meester Jasper Bloemsma tegen. Op deze website staat prachtig lesmateriaal dat meester Jasper zelf heeft gemaakt en deelt via zijn website. Kortom: dit materiaal mag en kun je downloaden om te gebruiken in jouw groep.

Meester Jasper stelt zich voor op de homepage van zijn website:
"Dit is de site voor uniek lesmateriaal en instructievideo's voor de basisschool. Digitale lessen, werkbladen, online oefeningen, werkboekjes, projecten en actuele thema's. De meeste lessen zijn geschikt voor de bovenbouw, maar er zijn ook steeds meer lessen te vinden voor de onderbouw.
Ik ben Jasper Bloemsma, 38 jaar. Ik ben sinds 2000 werkzaam in het basisonderwijs in Enschede.
Ik ben zeer actief in het maken van lesmateriaal en ben erg geïnteresseerd in het toepassen van ICT in mijn lessen. Op deze site zet ik alles wat ik heb gemaakt voor gebruik in de klas. Verder kun je de instructievideo's bekijken voor taal of ICT. Daarnaast vertel ik over mijn ervaringen met web 2.0 toepassingen en ICT gebruik in de klas.
Ik hoop dat door je bezoek aan deze site je inspiratie kunt opdoen voor je lessen en de door mij gemaakte lessen met plezier zult gebruiken. Feedback is altijd zeer welkom en voor vragen ben ik altijd bereikbaar op Twitter of via de mail."



Een rondleiding op de website van meester Jasper ...


Achtergrondmuziek: 'Juicy' door Albis

De quizzen van Meester Jasper gemaakt met de gratis programma's 'Kahoot', 'Quizizz' en 'Educaplay' kun je zo gebruiken. Gewoon op de betreffende quiz of oefening klikken en gaan ...

Nieuwsgierig geworden ...?

Nieuwsgierig geworden naar al dit prachtige lesmateriaal dat meester Jasper heeft gemaakt...? Neus dan zeker eens rond op zijn website! Wie weet vind je hier materiaal dat je kunt gebruiken voor jouw lessen. En..., als je materiaal van meester Jasper downloadt, stuur hem dan even een bedankje via het e-mailadres onder aan de site of via een tweet op Twitter: @jasperbloemsma.

Heb jij ook een website met lesmateriaal dat je wilt delen met collega's ...? Stuur me dan even een berichtje o.v.v. de 'link' van de website en ik schrijf er een blogje over!

Website / URL 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen