woensdag 8 maart 2017

Leuke website om 'erbij' en 'eraf ' sommen en de tafels te oefenen

Op de website www.kedg.nl/mont/sommen.html - een onderdeel van de website van 'Kedg Amsterdam - research concept design' - spotte ik - via een 'tweet' van @mrdhm (dh (DH de boer)) - een leuke 'pagina' voor leerlingen om 'erbij' en 'eraf ' sommen én de tafels te oefenen.

Deze 'pagina' is gratis te gebruiken en leerlingen hoeven geen account aan te maken. Kortom, ze kunnen zo beginnen! Uitleg vinden ze bij ieder onderdeel (klikken op het ronde knopje met het vraagteken).

Op de 'pagina' vind je een 'menu' - zie afbeelding hieronder - met vier onderdelen:
  • plus min,
  • plus-min-fabriek,
  • tafels,
  • tafel-fabriek.

    Het 'menu'

    Als je op één van de menu-onderdelen klikt, kom je meteen op de pagina waar het betreffende spelletje staat. Bij ieder onderdeel vind je een 'uitleg'. Ik heb een schermafdruk van iedere uitleg gemaakt en hieronder geplaatst.

    Hoe werkt deze site?


    #1. 'plus min'


    Uitleg 'plus-min'

    #2. 'plus-min-fabriek


    Uitleg 'plus-min-fabriek'

    #3. 'tafels'


    Uitleg 'tafels'

    #4. 'tafel-fabriek


    Uitleg 'tafel-fabriek'


    Conclusie

    Goede tip van @mrdhm
    Mooie, simpele en eenvoudig te bedienen website. Kortom, ga ff kijken en oordeel zelf of e.e.a. bruikbaar is voor jouw groep.

    Op de webpagina 'Lesmateriaal voor de basisschool.' vind je - naast de bovengenoemde rekenspellen - ook nog twee 'topografie'-spellen, klokkijken en twee taalspelletjes voor groep 2 en 3.
    De ontbrekende en geplande onderdelen worden wel genoemd, maar of ze ooit gerealiseerd worden, betwijfel ik. De data die op de site worden vermeld: '© KEDG 1998-2009'...

    Opmerking...

    Via Facebook kreeg ik de volgende reactie op deze blogpost:
    "Via de links krijg ik blanco zachtgroene pagina's......"
    Mogelijk maakt de website gebruik van 'Flash'. De nieuwste versies van de internetbrowsers 'Google Chrome' en 'Mozilla Firefox' houden 'Flash' tegen. Je moet in beide browsers een 'plug-in' installeren. Zelf gebruik ik de laatste versie van 'Google Chrome' en daarin werkt de website prima. Maar in 'Mozilla Firefox' krijg ik de melding dat ik een 'plug-in' dien te installeren.

    Website / URL

    Geen opmerkingen:

    Een reactie plaatsen