dinsdag 21 maart 2017

De 'Internet Archive WayBackMachine' & Een beetje nostalgie!

Het web beschikt over een ontzettend groot online archief - het 'Internet Archive' - waar je o.m. verdwenen websites kunt terugvinden of kunt zien hoe een website in de loop van de jaren is gewijzigd. (Verdwenen) websites kun je zoeken en terugvinden via de 'Internet Archive WayBackMachine', een initiatief van het 'Internet Archive'.

Ik heb de 'Internet Archive WayBackMachine' gebruikt om twee van mijn oude websites die ik rond 2005 zelf heb gebouwd met HTML nog eens te bekijken. Uiteraard bestaan deze websites niet meer, maar ik heb ze wel teruggevonden via de 'Internet Archive WayBackMachine' ...

Over het 'Internet Archive'

"The Internet Archive is a 501(c)(3) non-profit library. Founded in 1996, our mission is to provide Universal Access to All Knowledge. We collect published works and make them available in digital formats. We are building a public library that can serve anyone in the world with access to the Internet.
We began in 1996 by archiving the Internet itself, a medium that was just beginning to grow in use. Like newspapers, the content published on the web was ephemeral - but unlike newspapers, no one was saving it. Today we have 20+ years of web history accessible through the Wayback Machine and we work with 450+ library and other partners through our Archive-It program to identify important web pages [...]" Lees meer »

De 'Internet Archive WayBackMachine'



De 'Beta WayBackMachine'



Nostalgie: mijn oude websites. Zelf gebouwd met HTML

In 2005 had ik twee domeinnamen vastgelegd: 'www.computersindeklas.nl' en 'www.manssen.nl'. Na het volgen van een 'cursus programmeren in HTML' en het lezen van allerlei boekjes over HTML heb ik de twee websites gebouwd die hoorden bij bovenstaande domeinnamen. Een schermafdruk van beide sites vind je hieronder terug 😄. Een stukje nostalgie!

#1. www.computersindeklas.nl



#2. www.manssen.nl




Filmpje: 'Internet Archive Wayback Machine'




Artikel


Websites / URL's

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen